وبلاگ گروهی گیاوان زمین

ایجاد فضائی فرهنگی برای پیشرفت گیاوان زمین

وبلاگ گروهی گیاوان زمین

ایجاد فضائی فرهنگی برای پیشرفت گیاوان زمین

گروگ نامی که بساددگی از کنارش می گذریم

<><>

یکی از روستاهای قدیمی و پرجمعیت و مطرح در گیاوان زمین گروگ هست که متاسفانه به ان توجهی نشده. با اینکه جمعیت گروگ از سیریک بیشتراست هنوز اقدامی جدی در خصوص شهر شدن گروگ صورت نگرفته .

                            .

                              گنبد هریره یا معبد عشاق عکس از وبلاگ گروگ تحریر

تاریخ گیاوان زمین نشان داده که در زمان سلطنت کریم خان زند گروگ از قطبهای مطرح اقتصادی و تجاری بوده و مردم جای جای گیاوان و حتی از جاشک و کلات (میناب کنونی ) برای تهیه مایحتاج خود به گروگ می امدند و با داد ستد کالاهای خویش اذوقه ویا بقیه لوازم ضروری را خریداری می کردند و با خودشان می برند . و از لحاظ صنعتی هم تا چند دهه قبل پارچه های بافته شده در گروگ را در بازار دبی خرید و فروش می کردند و حتی به بحرین و بقیه کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شد و با کالاهای هند در رقابت بوده و از بعد علمی هم گروگیها از قدیم الایام زبانزد بوده و همیشه بیشترین ملا و مکتب در گروگ بوده و تا بحال از لحاظ سواد و دانش گروگ سرامد بقیه مناطق است . مردم گروگ را در یک جمله ساده اینجور می شود تعریف کرد : سخت کوش و مهربان و میهمان نواز ...

متاسفانه مرکز نشینان در سیریک با کارشکنی های محسوس همیشه نسبت به مردم شریف گروگ بی اهمیت بوده اند و بعضیها با دیدگاهی خودخواهانه در مراسم و حتی پروژه های عمرانی و حتی همین مسئله شهرشدن گروگ کارشکنی می کنند .

به امید اینکه گروگ و گروگیها بحق خودشان برسند .وشاهد گیاوانی اباد و ازاد باشیم   

 

 

نویسنده : براهک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد