وبلاگ گروهی گیاوان زمین

ایجاد فضائی فرهنگی برای پیشرفت گیاوان زمین

وبلاگ گروهی گیاوان زمین

ایجاد فضائی فرهنگی برای پیشرفت گیاوان زمین

سایه ها در تاریکی

در جلسه شورای ترافیک شهرستان سیریک اقای فلکناز دهقانی معاون فرماندار سیریک خاطر نشان کرد : شهر سیریک یکی از امن ترین شهرهای استان بلحاظ مسائل ترافیکی است و تامین امنیت رفت و آمد اعم از درون شهری و برون شهری مردم را یکی از وظایف مهم شورای ترافیک شهرستان دانست!!!!!! اقای دهقانی متوجه نیستند که سیریک از دو خیابان محوری سود می برد و کم تردد ترین خیابان شهرهای استان نیز بحساب می ایند . سیریک با پراکندگی جمعیت نتوانسته خیابانهای پر تردّدی را به خود ببیند و این ادعای جناب معاون فرماندار نوعی خود فریبی است . مسائل و کمبودهای حیاتی تری وجود دارند که مسئولان بایستی به ان توجه داشته باشند نه ترافیکی که اصلآ وجود ندارد و این که در خیابانهای سیریک شاهد تصادفی نیستیم باید کلاه خود را بالا بیندازیم !!!!!!!  

                   

                                   عکس از وب سایت سیریک نیوز

ادامه مطلب ...

بی آرزو

بغاری تیره، درویشی دمی خفت دران خفتن، باو گنجی چنین گفت
که من گنجم، چو خاکم پست مشمار مرا زین خاکدان تیره بردار
بس است این انزوا و خاکساری کشیدن رنج و کردن بردباری
شکستن خاطری در سینه‌ای تنگ نهادن گوهر و برداشتن سنگ
فشردن در تنی، پاکیزه جانی همائی را فکندن استخوانی
بنام زندگی هر لحظه مردن بجای آب و نان، خونابه خوردن
بخشت آسودن و بر خاک خفتن شدن خاکستر و آتش نهفتن
ترا زین پس نخواهد بود رنجی که دادت آسمان، بیرنج گنجی
ببر زین گوهر و زر، دامنی چند بخر پاتابه و پیراهنی چند
برای خود مهیا کن سرائی چراغی، موزه‌ای، فرشی، قبائی

ادامه مطلب ...

مدنگ و همکاری با وبلاگهای منطقه

مدنگ : گرچه دیگر ما را تحویل نمی گیرید ،،، فقط واسه عید مبارکی اومدم!! عیدت مبارک انشاالله حاجی بشی  

- مدنگ جان عید شما هم مبارک ، که گفته ما تو را تحویل نمی گیریم شما همیشه واسه ما عزیزی!!!! ولی مدنگ جان شنیدم پیش همه وبلاگ نویسها رفتی و خواستی با انها همکاری کنی ! این صحت داره ؟ 

مدنگ : از بیکاری داشتم دق می کردم واسه همین خواستم با وبلاگ نویسها همکاری کنم ولی نشد !!!  

 

                     

- حالا همکاری با بلاگ نویسها چه تاجی رو سرت میزاره ! این چند وقتا که با ما همکاری میکردی تاثیری داشته که بعد داشته باشه 

مدنگ : زکی !! مثل اینکه داخل باغ نیستی ، اولآ خودت را قاطی وبلاگ نویسها نکن که هیچ کس تو و براهک را قبول نداره واگر من هم از روز اول با اراسته یا رامی روستائی همکاری میکردم الان خیلی وضع فرق می کرد  

- ممنون از لطفت به ما ولی حالا میشه از مزیت های همکاری با وبلاگ نویسها را توضیح دهید   

ادامه مطلب ...

معرفی آثار و زندگی نامه قاسم گزیچی خواننده فقید بیابان

نوشته شده توسط عباس رئیسی

قاسم فولادی معروف به قاسم گزیچی مشهور ترین خواننده منطقه ی بیابان هفته ی گذشته در اثر یک سانحه رانندگی در دبی دار فانی را وداع گفت. به همین بهانه قصد داریم در این مجال به معرفی زندگی و آثار این هنرمند از دست رفته بپردازیم. 

 

 

                        

وی در سال ۱۳۴۷در شهر دبی به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۷ازدواج کرد که ثمره این وصلت دو فرزند دختر ویک پسر می باشد.با توجه به جو فرهنگی آن دوران و تصور منفی نسبت به موسیقی وعلیرغم همه مشکلات موجود با تکیه بر پشتکار ذاتی خویش خوانندگی و نوازندگی را از سن ۱۴سالگی شروع کرد و اولین آلبوم خود را به نام (بیا تا دفتر بنویسیم)به بازار ارائه کرد.

بیشترین مشوق او در این زمینه برادرش بزرگترش علی فولادی بود.از این هنرمند ۴۲آلبوم منتشر شده که از مهمترین آنها می توان به یاد دفتر تابنویسیم ،جدا بودی، تً کویی ،دنیای بی وفا، عاشقی، ترون دید ،دخت همسایه، کهودر،دیدار ودلربا اشاره کرد.آخرین آلبوم وی که در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد”ایران زمین”نام دارد .

نکته جالبی که درباره او میتوان گفت این است که آهنگ سازی تمام آلبومها وتنظیم آنها را خودش انجام می داد.بیشتر اشعار آلبومهایش را خودش با نام هنری بوعدنان می سرود.. از شاعرانی که با او همکاری می کردند می توان به مرحوم هاشم عباس طاهری(شاعر گیاوان) ، علی حاجی(شاعرکردر)، حسن کریمداد طاهری(طوفان) ،الهیار افسری – ابراهیم طاهرویچی، غلام رضا طاهری ، ابراهیم طاهری شاهی(انتظار) ،حسین موسی زاده(بوولید)، حمزه زبر دستی (جگر خون) ،کیدی فولادی(پریشان)،عیسی فولادی(بی دل) وقربانی عشق اشاره کرد.زنده یاد نوازنده چیره دست وبی همتای ساز عود بود که همه ی فوت وفن کار را زیر نظر استاد احمد محبوب فرا گرفت.از کسانی که ساز عود را زیر نظر اوفرا گرفتند می توان به عیسی قادری(خواننده مطرح قشم)، حمزه زبر دستی(خواننده)، محمد سلیمان، احمد حاجی زاده(میشی) و محمدعیسی اشاره کرد.

این ضایعه اسف بار را به خانواده ی محترم مرحوم قاسم گزیچی و جامعه هنری بیابان تسلیت عرض وبرای ان مرحوم طلب مغفرت و آمرزش می نماییم.

روحش شاد ویادش گرامی باد.  

 

منبع وب سایت سیریک نیوز

عید سعید قربان مبارک باد

اَللَّهُمَّ هذا یَوْمٌ مُبارَکٌ مَیْمُونٌ، وَالْمُسْلِمُونَ فیهِ مُجْتَمِعُونَ ؛  

فى اَقْطارِ اَرْضِکَ، یَشْهَدُ السَّآئِلُ مِنْهُمْ وَالطَّالِبُ وَالرَّاغِبُ؛  

وَالرَّاهِبُ، وَ اَنْتَ النَّاظِرُ فى حَوآئِجِهِمْ، فَاَسْئَلُکَ بِجُودِکَ وَ ؛  

کَرَمِکَ وَ هَوانِ ما سَئَلْتُکَ عَلَیْکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلَى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ ؛  

وَ اَسْئَلُکَ اللَّهُمَّ رَبَّنا بِاَنَّ لَکَ الْمُلْکَ وَ لَکَ الْحَمْدَ؛  

لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ، الْحَلیمُ الْکَریمُ الْحَنّانُ الْمنّانُ ذُوالْجَلالِ ؛  

یارَبِّ، یا حَنَّانُ یا مَنَّانُ، یا ذَاالْجَلالِ وَالْاِکْرامِ، صَلِّ عَلى‏ ؛  

مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَاسْتَجِبْ لى جَمیعَ ما سَئَلْتُکَ وَ طَلَبْتُ ؛  

اِلَیْکَ وَرَغِبْتُ فیهِ اِلَیْکَ، وَ اَرِدْهُ وَقَدِّرْهُ وَاقْضِهِ وَاَمْضِهِ  

ما عِنْدَکَ، فَاِنَّکَ واسِعٌ کَریمٌ، وَ - صِلْ ذلِکَ بِخَیْرِ الْاخِرَةِ ؛  

وَ نَعیمِها، یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ ؛  

 

 

 

عید سعید قربان را به همه عزیزان گیاوان زمین در داخل و خارج از کشور و همکاران عزیزمان در بلاگهای شهرستان سیریک و گیاوان زمین ، مدیریت و دست اندران سایت وزین سیریک نیوز ، محمد اراسته و ساحل جاوید در گروگ تحریر و مهندس عیسی نیکخواه مدیر و اعضای وبلاگ طاهرزئی ، سهیل مدیر بلاگ خلیج فارس ، علی ماهیگیر مدیریت بلاگهای شعر و فرهنگ ، گهردو گوهر سیریک ، سروش مدیر گروگ در یک نگاه ، عبدالحمید سعدینی ، رامی مدیر وبلاگ روستای بازگر ، رامی و چوک جیفری ، مدیریت سلام گروگ ، مدیریت سیریکیها و دوست فرهیخته امان سعید مدیر اوای سیریک (با اینکه فعالیتی ندارند ولی همیشه بیاد ان گرامی دوست هستم ) و همه دست اندرکارن فرهنگی در شهرستان سیریک و جاسک و کل هرمزگان تبریک عرض می نمایم . در استانه این روز مبارک و خجسته از دوستانی که بنحوی از ما ازرده خاطر شده اند عذر خواهی کرده و طلب حلالیت می نمایم .  

و برای زائران عزیزی که از شهرستان سیریک به خانه خدا مشرف شده اند ارزوی سلامتی می کنم.  

گشتی در وب نوشتهای منطقه

در چند روزاخیر استعفاء اقای الهیار طاهری و همچنین انتخاب اقای عبدالحمید سعدینی بعنوان شهردار سیریک و در چند روز گذشته ارتحال هنرمند فقید گیاوانی قاسم فولادی بیشترین بازتاب را در دنیای مجازی گیاوان داشته ما طبق معمول گذشته نگاهی داریم بر مطالب وبلاگها و وب سایت وزین سیریک نیوز  

سیریک نیوز : در یک ماه گذشته با حرکت رو به جلو نشان داده محسن زره زاده به رفته رفته به ژورنالیستی حرفه ای و بیطرف تبدیل شده بجز اخبار شهرداری از استعفاء تا انتخاب شهردار سیریک مطالب زیبائی از فرماندار را در وب سایت سیریک نیوز دیدیم که همه را به افق روشن شهرستان سیریک امیدوار نمود . توزیع کمک به مدد جویان کمیته امداد و خبر دایر شدن نمایشگاه کتاب در سیریک از خبرهای خوشایند این سایت بود همچنین خبر نشست فرماندار در اینده ای نزدیک با بلاگران و خبرنگاران سیریکی روزنه امیدی است که بلاگران و فعالان منطقه در بین ادارات و مدیران رده بالای سیریک به رسمیت شناخته شده اند و امید است که چنین نشستی نیز با شهردار انجام گیرد گرچه اقای سعدینی خودشان از بلاگرهای قدیمی منطقه هستند امید است که بلاگهای معتبرگیاوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم باشند و با انعکاس کمبودها و معضلات مسئولان را از مشکلات مردم و منطقه مطلع سازند  

                

                           عکس از وب سایت سیریک نیوز

ادامه مطلب ...

قاسم گزیچی

خبر ناگوار بود !!! امید در وبلاگ گروهی گیاوان زمین با عنوان صدای بلبل مکران خاموش شد و بعد از ان در بلاگهای بازگر و کژدر خبر از ارتحال هنرمند فقید گیاوان زمین قاسم فولادی معروف به گزیچی و یا بو عدنان را دادند .  

شاید بعضی ها بگویند قاسم که بود و چه کاری را انجام داده که بعد از مرگش همه از او می گویند .  

       

 

ادامه مطلب ...

صدای بلبل مکران خاموش شد

                  

 

دیگر صدای هنرمند محجوب و خوش اخلاق گیاونی را نخواهیم شنید . حدود بیست سال است که اهنگهای قاسم فولادی معروف به قاسم گزیچی در جشنها و شادیهای ما به گوش می رسند اهنگهائی که هیچ وقت فراموش نخواهند شد . امروز خبر فوت قاسم گزیچی برایم باور کردنی نبود ولی انچه که هست قاسم دیگردر بین ما نیست او و محمد لاغر در محور راس الخیمه دبی تصادف کرده که به فوت قاسم و زخمی شدن شدید محمد لاغر می انجامد .  

تیم نویسندگی وبلاگ گروهی گیاوان زمین این ضایعه اسفناک را به جامعه هنری و هنر دوستان و مردم گیاون و خانواده ان مرحوم تسلیت عرض نموده و برای ان عزیز سفر کرده عفو و رحمت ایزد پاک را مسئلت می داریم

شهردار مادلن

مدت زمان زیادی نمی گذرد که الهیار همچون مادلن شهردار شهر کوچک مونتروی سورمر در فرانسه محبوب اهالی سیریک بودند  و الهیار طاهری  تنها کاری که مثل مادلن در کتاب بینوایان ویکتور هوگو را انجام نداده بودند فقط کمک به کوزت دخترک خردسال و نجات او از دست تناردیه ونجات فوشلووان پیر از زیر چرخهای گاری بود . با اینکه مادلن اکتور داستانی است که از ژان وال ژان اسمش را به مادلن تغییر داده بود و قهرمان کتاب بینوایان محسوب می شود ولی الهیار طاهری در عمل کارهای عمرانی فروانی برای بندر سیریک انجام دادند و اخر سر ادعا شد که الهیار طاهری با یک ملیارد بدهی شهرداری از ساختمان شهرداری رفت !!!!!!! این که چرا الهیار طاهری رفت و پرداختن به استعفای ایشان که شبهاتی در ان وجود دارد دردی را دوا نمی کند ان چیزی که مسلم است مادلن دیگر شهردار مونتری سورمر نیست و در اینکه ژاور هائی بودند که که برای بابا مادلن کارشکنی کردند شکی نیست .   

 

     

                                       عکس از وب سایت سیریک نیوز

ادامه مطلب ...

نگاهی گذرا بر مطالب برجسته دنیای مجازی

بعد از مدتها که گرفتاری های روز مره مانع از دست به قلم شدنم می شد و حتی مجال سرزدن به وب سایتهای منطقه را نداشتم امروز توانستم نظری به وب های منظقه انداخته و مطالبی که برایم زیاد جالب بود را در اینجا ذکر کنم . در وب سایت سیریک نیوز دومطلب بیش از همه نظرم را جلب کرد ابتد مقاله پربار مهندس علی اباد با عنوان وجه تسمیه سیریک و بیابان که ایشان زیبا و مستدل مطالب ارزنده ای را بیان داشتند که این مقاله نشان داد که مهندس علی اباد نیز بیابان را مثل همه اهالی بیابان دوست دارند . و موضع شفاف اقای اباد باعث شد که دیگر کسی نتواند با عنوان سیریک شناسی حقانیت گیاوان را کتمان کند . امید است مهندس اباد گرامی در بحثها مشارکت بیشتری داشته باشند و با قلم زیبایشان در وب سایت سیریک نیوز و یا بقیه وبلاگها ما را از معلومات  گرانبهایشان بهره مند سازند  

 

    

 

اما سیریک نیوز در پستی دیگر با شجاعت و بیطرفی سخنان فرماندار سیریک را نقد کرده که این کار سیریک نیوز همه را امیدوار  ساخت که اقای محسن زره زاده رفته رفته به ژورنالیستی حرفه ای و بیطرف تبدیل شده و بجز شکوفائی شهرستان سیریک رفاه مردمش به چیزی دیگر نمی اندیشد ضمن ارزوی موفقیت برای مدیر جوان سایت سیریک نیوز انتظار داریم ایشان همین روند را ادامه داده و از بقیه جوانان دست به قلم شهرستان سیریک تقاضا مندیم محسن را در این راه یاری نمایند .

ادامه مطلب ...