وبلاگ گروهی گیاوان زمین

ایجاد فضائی فرهنگی برای پیشرفت گیاوان زمین

وبلاگ گروهی گیاوان زمین

ایجاد فضائی فرهنگی برای پیشرفت گیاوان زمین

یک شبی مجنون نمـــازش را شکست

با سلام خدمت دوستان گرامی!

جهت عرض ارادت شعری از شاعر معاصر مرتضی عبداللهی تقدیم می کنم به این امید که مورد پسند شما قرار گیرد:

click to zoom

یک شبی مجنون نمـــازش را شکست

بــی وضــــو در کوچـــــه لیلا نشســـت
                                                    عشق آن شب مست مستش کرده بود
                                                   فــــارغ از جـــام الــستــش کــــرده بــــود
ســجـده ای زد بــــر لــــب درگــاه او
پــــُر ز لـــیلــا شـــــــد دل پـــــر آه او
                                                  گــــــــــــــفت یا رب از چه خوارم کرده ای

                                                   بــــر صلیب عــــــــــــــشق دارم کرده ای


ادامه مطلب ...

ماه مبارک رمضان مبارکباد

http://www.irupload.ir/images/fuhh42qsbpchbnhry1r.jpg

خدایا در این ماه بزرگ و عزیز به ما توفیق عنایت فرما که لحظه لحظه آن را همانند شبهای قدرش ، قدر بدانیم و حد اکثر استقاده را از آن بنماییم.

بیان ناگفته ها

درک کیست ؟ طاهو و براهک کیستند؟ خلیج فارس را چه کسی مدیریت می کند ؟ ایا براهک و طاهو یکی هستند؟ امید دیگر نویسنده وبلاگ گروهی کیست ؟ این هم خود طاهو است ؟ و ...........................  

ببخشید که انتظار قطعه ای از اتش است و حتم دارم شما منتظر این پست بوده اید .   

جائی که ما و اجداد و نیاکان ما در ان به دنیا امده و زندگی کرده اند سرزمین ماست که هر فردی از ما برای اسایش و رفاه خود و همنوعان به اندازه توان و قدرت خواهان خدمت است باغبان ویا کشاورز از راههای متعدد برای بدست اوردن اب و ابیاری محصولات از هیچ دریغ نمی کند تا انچه را کاشته است پرثمر درو کند قهرمان یا فداکار با خون سرزمینش را ابیاری می کند تا مردمان ان سرزمین در عزت و کرامت زندگی کنند که نام ان قهرمانان نسل به نسل به ما منتقل شده و داستان و دلاوری هایشان در قلب تاریخ محفور است که هیچ مولف و نویسنده ای نمی تواند تاریخ را عوض ،فقط می تواند کلمات را عوض کند.  

     

   

  

ادامه مطلب ...

جنگ طاهرزئی با کهندل خان (قسمت دوم)

از ان طرف نیز بعد از طلب کمک قاسم دشتی عده زیادی سرباز به دستور کهندل خان از میناب روانه کوهستک می گردد . بعد از چند روز دوست محمد کرمداد و حسن یارمحمد دو نفره بقصد شناسائی و زیر نظر گرفتن تحرکات افراد قاسم دشتی بسوی کلاوی می روند و در منطقه نُه میدغی رد پای اسبهای زیادی را می بینند . و می فهمند قاسم دشتی با حرکت اسب سواران در اطراف روستاها می خواهد وانمود کند که افراد مستقر در کوهستک بیشتر از تعداد موجود هستند و اینجا دست قاسم دشتی را می خوانند و ان دو بزرگوار تصمیم می گیرند به کندال بروند و نیمه شب برای کمین گرفتن به نه میدغی برگردند .  

  

            

ادامه مطلب ...

جنگ طاهرزئی با کهندل خان (قسمت اول )

کیومرث افسری می نویسد

بعد از کشته شدن مهدلی تنگسیری ( محمد علی دشتی )به دست یلان طاهرزئی ،قاسم دشتی معروف به قاسمو و منو عبدالرضا با قشون دولتی در کوهستک مستقر می شوند وافراد طاهرزئی در این زمان در روستاهای دودر،زمین ملا،گنومی ،مهمانی وکلنگی سکنی می گزینند ومیر برکت عبدالنبی انوشیروانی در سرزه مستقر می شود و رفت وامد افراد طاهرزئی و میر به سوی کوهستک ومیناب محدود می گردد در همین زمان سردار حسن یارمحمد که به تجارت و دادوستد مشغول بود برای حصول طلب خویش  ازشخصی به نام عبدالله اسماعیل معروف به عبدالله ارزن به روستای سرگلم در نزدیکی کوهستک رفته ودر نخلستان بصره سرگلم باهمراهانش اتراق می کنند در این سفر یوسف دادمحمد ،عیسی دادمحمد ، ماری تاج محمد ، محمد حسن دلمراد ،غلام کرمشاه و چند تن از نوکران سردار حسن یارمحمد ایشان را همراهی می کردند

http://www.irupload.ir/images/0n4q7phey7yz9ks3g4zx.jpg

ادامه مطلب ...

سیریک شناسی و ......

دبیر خانه سیریک شناسی با برپائی همایشهای متعدد تا اینجای کار سردر گم نشان داده و دوستان ناخواسته دارند این پروسه را دور می زنند . حرکت اغازین دبیر خانه فقط بر روی کاغذ زیبا بود و عملآ دوستان سردرگم نشان داده اند .  

   

                                                               

ادامه مطلب ...

کند و کاو

دوستان بسیاری از تیم نویسندگی وبلاگ گروهی گیاوان زمین بخاطر کم کاری و دیر به روز شدن گله مند هستند و بیشترین انتقادات سمت براهک و مکرانی نشانه گرفته شده . و دوستانی نیز از اینکه گزارش هفتگی را در جمعه گذشته ننوشتم بنحوی ناراضی بودند .  

سروران گرامی همه نویسندگان عزیز ما در گیر دغده ها و مشغولیتهای روزمره هستند و هر موقع کوچکترین فرصتی بدست اید انها در این بلاگ قلم فرسائی می کنند . مکرانی را از نزدیک نمی شناسم ولی در تماسهای ایمیلی متوجه شدم ایشان روزانه دوزاده ساعت در اداره ای مشغول بکار هستند ودلیل همه کم کاریها ضیق وقت می باشد . اما براهک کما کان در اوج کم کاریها پستی را نوشت ولی ایشان روی پروژه ای فرا منطقه ای با جدیت کار می کنند و احتمالآ تا اخر رمضان کارشان را به اتمام می رسانند و اگر خودشان دوست داشتند که در باره فعالیتشان توضیح می دهند ولی این به این معنی نیست که براهک را در جمع نداشته باشیم و او نیز در فرصتهای اتی در اینجا قلم خواهد زد . بنده نیز بدلیل مشغولیتهای ذهنی چند مدتی است حس دست بقلم بودن را ندارم ولی سعی می کنم از این به بعد بیشتر در خدمت شما دوستان باشم .  

اما گزارش هفتگی را به دو دلیل ننوشتم اولآ دوست عزیزمان سهیل مدیر بلاگ خلیج فارس که برخوردار از قلمی قوی تر نسبت به بنده هستند اینکار را زیباتر انجام می دهند در ثانی وبلاگهای زیادی بروز نمی شوند که انها را تحلیل کنیم فقط گروگ تحریر و خلیج فارس و وب سایت سیریک نیوز همیشه بروز هستند  

                      

ادامه مطلب ...

خاطرات دیروز


http://www.irupload.ir/images/8qo5c4t9r58k11tnerp8.jpg

از روستای ما تا سیریک فاصله چندانی نبود،مقطع ابتدایی را به پایان رسانده بودیم و از اینکه در روستای ما مدرسه راهنمایی وجود نداشت ناگزیر برای ادامه تحصیل به سیریک می رفتیم .روز و شبها از پی هم گذشتند تابستان با گرمای طاقت فرسا به پایان رسیده بود،مهرماه که انتظار آمدنش را داشتیم چهره عیان کرده بود و سال تحصیلی جدید را نوید می داد، سالی که بر خلاف سالهای قبل مشکلات خاص خودش را داشت چون مسافتی هرچند کوتاه را باید طی طریق می کردیم زیرا بر این باور استوار بودیم که هر روز زندگی هدیه ای بسیار لطیف وشکننده است روزی که گذشت برای همیشه سپری شده وآنچه در یادها می ماند خاطراتی است که به سبب اعمال ما شکل میگیرد گرچه آنروزها سپری شده اند اما خاطراتی که بر جا مانده جزءلاینفک زندگی ما محسوب میشوند ویادآوری آنروزها تداعی کننده خاطراتی است از دبیران مربوطه که هریک با خصوصیات اخلاقی خویش درس هایی از آن عزیزان به یادگار داریم تا در صحیفه زندگی با مرور آن پند واندرهای نهفته چراغ هدایتی باشند برای آینده،که دراینجا یادی است از دبیرزبان،دانشمندی پرمایه وسخنوری فرزانه از تبار بزرگان که با سجایای اخلاقی خویش به ما آموخت درس چگونه زیستن را وبا محبت های بی شائبه اش به ما یاد داد که زندگی را دوست بداریم چون در مکتبی رشد ، نمو وکسب علم کرده بود که احترام به هم نوع از خصوصیات بارزشان محسوب میشود،سخن بر سر دبیری است دبیر پیشه جناب استاد : میــرو طاهرزائی  که به عنوان یک شاگرد از این بزرگوار تشکر می کنم و آرزوی بهترینها را از ایزد منان برای او دارم و هر کجا هستند انشاالله به سلامت بادش..

مدنگ و ایده های جدیدش

در جمعی هستیم به اتفاق مدنگ ، حسین دلشاد ، سلیمان راهی ، خلیج فارس، محمد اراسته و ...... 

مدنگ : یاالله زود اماده شوید شب شد مثلآ می خواهیم عروسی فامیلمان برویم  

حسین دلشاد : صبر کن چرا عجله می کنی بزار چای بخوریم و تمباکی زیر لب بگیریم انوقت راه می افتیم  

 

     

ادامه مطلب ...

آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد

لوگوی منتخب


http://sirik.net/wp-content/uploads/2010/07/HigherEd%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%84%D8%A71.png


منبع اصلی لوگو

http://www.o-h-e.net

http://www.o-h-e.net/assets/cap_green.jpg

در عملی دور از انتظار هیئت مدیره صندوق حمایت تحصیلی شهرستان سیریک از بین لوگوها بدترین انتخاب را نمودند تا بار دیگر ثابت کنند که ما با این همه اندیشمند که در منطقه داریم از طرح یک لوگوی مناسب که برای شهرستان ماندگار باشد عاجزیم،چون لوگوی انتخابی به نقل از وبلاگ خلیج فارس برگرفته از سازمان معلمان بهداشت و درمان امریکا می باشد که هیچ تناسبی با صندوق حمایت تحصیلی شهرستان را ندارد و یا اگر هم داشته باشد ما نباید به خود این اجازه را بدهیم و مرتکب همچین اشتباهی شویم چون خواه ناخواه به زودی بر همه عیان خواهد شد که لوگوی منتخب از کجا برگرفته شده است آن وقت است که حاصلی جز شرمندگی برای ما در پی نخواهد داشت، ما از مهندس آباد که در راس امور قرار دارند انتظار بیشتری داشتیم و داریم و بر این باوریم که نظارت ایشان بایستی در این گونه مسائل بیشتر باشد و لی گویا لوگوی منتخب متعلق به یکی از دست اندر کاران صندوق می باشد که انتقادات را نادیده گرفتند و خطا راه رفته را باز پیمودند که ما از مدیریت وبلاگ خلیج فارس به خاطر احساس مسئولیت و دلسوزی اش نسبت به بیابان تشکر میکنیم و عزیزانی که در دیگر وبلاگهای منطقه با دست نوشته های خود قدمی مثبت بر میدارند سپاسگزاریم چون همه هدفی واحد را دنبال میکنند و آن هم پیشرفت و آبادانی بیابان میباشد و اگر انتقادی صورت می گیرد هیچ گونه غرض و خصومتی در کار نیست بلکه انتقاداتی است مثبت که به صلاح بیابان می باشد به شرط آنکه گوش شنوایی باشد و در راس امور افرادی انتقاد پذیر وجود داشته باشند تا با مشورت یکدیگر کارها را انجام دهند نه ان چه به صلاح شخصی خودشان هست عمل کنند.

والسلام