وبلاگ گروهی گیاوان زمین

ایجاد فضائی فرهنگی برای پیشرفت گیاوان زمین

وبلاگ گروهی گیاوان زمین

ایجاد فضائی فرهنگی برای پیشرفت گیاوان زمین

نقد غیر منصفانه

طاهرزئی بعنوان اولین سایت رسمی فارسی زبان این قوم بزرگ از بدو تولد تا کنون با همت نویسندگان و مدیر محترمشان نقش زیادی در معرفی قبیله گرگیج و طاهرزئی به بقیه هموطنان مان داشته و این وبلاگ هم از اغاز بکار تا حال مورد هجوم و هتاکی بعضی از کوته فکران قرار گرفته .انچه مسلم است  دست اندرکاران ان مجموعه فرهنگی هدفی جز معرفی قومشان به بقیه هموطنان ندارند و مسائلی که اخیرآ مطرح شده و این وبلاگ را متهم به تجزیه طلبی و ........  کرده اند ادعائی بی اساس و پوچ است . در راس این مجموعه مهندس عیسی نیکخواه قرار دارند که ایشان شخصی فرهیخته و صاحب قلم هستند که به کل مسائل روز اشراف دارند . و ازایشان اصلآ دیدگاهی تحجرانه رویت نشده . منتقدی بنام شهروند از مدتهاست که همیشه با نقدهای مغرضانه خود باعث اتلاف وقت و انرژی گرداندگان این وبلاگ شده تا جوابیه های رنگی را به این منتقد ارائه دهند . بنظر من مدیریت محترم وبلاگ طاهرزئی نبایستی وقت و انرژی خودشان را صرف این مسائل کلیشه ای کنند و گذرا از کنار این مسائل باید گذشت و به اهداف اتی چشم دوخت . ولی درکل جواب منطقی و مستدل مهندس عیسی نیکخواه بنده را بران داشت که چند سطری در این زمینه بنویسم .

جناب شهروند در نقد خویش با استفاده از واژه هائی که کار بردی در مطلب ایشان نداشتند بر روی سواد بالای خویش چندین بار مانور داده و مهندس عیسی نیکخواه را متهم به تجزیه طلبی و پایه ریزی حکومت ملوک طوایفی و ........  نمودند  که واقعآ بدور از انصاف این مطالب را نوشته بودند . مدیریت وبلاگ طاهرزئی از تنها چیزی که اصلآ یاد نکرده بودند این عقب گرد تاریخی بود . ولی جناب شهروند عزیز باید توجه داشته باشند مهندس نیکخواه نماینده قوم طاهرزئی نیستند که مطالب ایشان را نظریه کلی قوم طاهرزئی تلقی نمود بلکه ایشان بعنوان یکی از اعضای طائفه طاهرزئی در وسع خویش کارهای فرهنگی را انجام می دهند که برایشان در این زمینه و همه امور زندگی ارزوی موفقیت می کنیم .

جوانان طاهرزئی یک مسئله را در نطر داشته باشند که انها بیشتر از بقیه اقوام زیر نظر هستند و بعنوان مثال اگر جوانی از طاهرزئی معتاد شود نسبت به جوانان بقیه اقوام بیشتر سر و صدا می کند .این طبیعی است که در بین جوانان طاهرزئی ایده ها و گرایاشات گوناگونی وجود دارد ولی در کل انها اعتقادی به عقب گرد تاریخی و بازگشت به پنجاه سال گذشته را ندارند . جوانان طاهرزئی اکثرآ اجتماعی و همراه و همسو با بقیه اقوام گیاوان زمین هستند و توانسته اند رابطه خوبی را حتی با اقوام مناطق همجوار حفظ نمایند و همگی به ایرانی بودنشان افتخار می کنند . اگر قوم طاهرزئی در پی تجزیه طلبی بودند در جنگ سر شخ با انگلیسیهای متجاوز گیاوان زمین  سرادر حسن علی کرمشاه ان رشادتها را بخرج نمی داد و براحتی اجازه می دادند در استعمار انگلیس بیفتند . اگر انها به ایرانی بودنشان افتخار نمی کردند در سال ۱۳۱۲ شمسی سردار دوست محمد کرمداد و سردار علی جلال بعد از جنگ عجمان و شارجه (حیره) که قوای طاهرزئی باعث پیروزی عجمان شدند پیشنهاد حاکم وقت شارجه  را در ازای ماندن در انجا و تصاحب دید کنونی را می پذیرفتند و در امارات ماندگار می شدند ولی سردار علی جلال در پاسخ حاکم شارجه بیان می دارند که ما ایرانی هستیم و به کشور و زادگاهمان وفادریم و خاطر نشان می کنند بخاطر شرایط خاصی به اینور ابها امده اند وگرنه مملکت خویش را دوست دارند جناب شهروند بنده قصدم بقول شما دامن زدن به ارتجاع نیست ولی در همان زمان بقول شما رتجاع امنیت و عزت گیاوان و گیاوانیان صد برابر امروز بود قوم طاهرزئی در همه امور همراه و همسو با سایر برادران بلوچ خود در سرتاسر بلوچستان بوده و هستند و اگر در اینده فعل و انفعلاتی صورت گیرد و شرایط به سود مردم بلوچ پیش اید بدون شک از ان حمایت می کنند و بازهم حاضرند در راه عزت مردم گیاوان و بلوچستان جانفشانی کنند .

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد